نمایشگاه «رافائل» هم قربانی کرونا شد

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴:۰۰ 5 سال پیش

نمایشگاه «رافائل» هم قربانی کرونا شد

عصر سفر- نماشگاه بزرگ «رافائل» در «رم» که به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند بزرگ رنسانس برگزار شده بود به دلیل دستور دولت ایتالیا مبنی بر بسته شدن تمامی موزه‌ها، تعطیل شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، این نمایشگاه پس از سال‌ها برنامه‌ریزی در نهایت روز چهارشنبه در موزه «Scuderie del Quirinale» واقع در شهر «رم» آغاز به کار کرده بود.

قرار بود این نمایشگاه که شامل 200 اثر از این نقاش و معمار مشهور می‌شود تا دوم ژوئن به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما مسوولان برگزاری این نمایشگاه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت رسمی این موزه اعلام کردند این نمایشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

در وبسایت رسمی «Scuderie del Quirinale» آمده است : «در پی حکم صادر شده از سوی نخست وزیر در هشتم مارس 2020، این موزه تا زمان صدور مجوز دولت تعطیل باقی خواهد ماند.  از فردا با افرادی که از پیش برای بازدید از این نمایشگاه بلیت خریداری کرده‌اند تماس گرفته خواهد شد.»

علاقه‌مندان این هنرمند از ماه‌ها پیش از سراسر جهان حدود 70 هزار بلیت برای بازدید از این نمایشگاه خریداری کرده‌ بودند.

گسترده شدن شیوع ویروس «کرونا» در ایتالیا سبب شده تا مقامات این کشور در اقدامی بی‌سابقه از قرنطینه شدن نواحی شمالی این کشور که شامل 15 میلیون نفر می‌شود، خبر دهند.

در راستای این اقدامات، دولت ایتالیا اقدام به تعطیل کردن موزه‌ها و سایر مراکز فرهنگی این کشور تا سوم آوریل کرده است. ممکن است این مراکز در چهارم آوریل بازگشایی شوند یا اینکه دولت با صدور حکمی جدید مدت زمان تعطیلی این مراکز را افزایش دهد.

در دو هفته اخیر، حدود 6 هزار نفر در ایتالیا به ویروس «کرونا» مبتلا شده‌اند و 233 نفر جان خود را در اثر ابتلا به آن از دست داده‌اند.

موزه‌های واتیکان به همراه گالری «اوفیتزی» تعطیل شده‌اند. طبق بیانیه منتشرشده در وبسایت رسمی گالری «اوفیتزی»، این گالری تا پایان سوم آوریل 2020 بسته خواهد شد.»

سایر مقاصد گردشگری «رم» نیز به دلیل شیوع ویروس «کرونا» تعطیل شده‌اند.