برای خدمت به مردم خدمات سفر ارائه نمی‌کنیم

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰ 5 سال پیش

استاندار مرکزی:

برای خدمت به مردم خدمات سفر ارائه نمی‌کنیم

عصر سفر- استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، برای خدمت به مردم، در ایام نوروز خدمات سفر به مسافران ارائه نمی‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، برای خدمت به مردم در ایام نوروز خدمات سفر به مسافران در استان ارائه نمی‌شود.

سید علی آقازاده سه شنبه 20 اسفندماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان مرکزی با بیان اینکه هر سال این جلسه به منظور ارائه خدمات سفر به مسافران در نوروز تشکیل می شد، اما امسال باید اسم این جلسه را عدم ارائه خدمات سفر نامگذاری کرد، افزود: علیرغم میل باطنی، امسال استان مرکزی از ارائه هر گونه خدمات سفر به مسافران صرفا جهت حفظ سلامت مردم و مسافران خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه شعار امسال ما در خانه نشستن مردم است، گفت: در خانه می مانیم تا بر این بیماری که همه ارکان کشور را تحت تاثیر قرار داده است فائق آییم چراکه یکی از راه های قطع زنجیره شیوع، در خانه ماندن است. مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی طی یک ماه گذشته تعطیل بوده اند و تبعات این بیماری باعث شده است که بخش عمده ای از بازاریان و فروشندگان و بخش خصوصی با مشکل جدی مواجه شوند که تاسف بار است.

آقازاده تصریح کرد: از مردم می خواهیم حتی‌الامکان به استان مرکزی سفر نکنند، سفرها در این شرایط باید محدود شوند و استان مرکزی برای خدمت به مردم، خدمات سفر ارائه نمی‌کند و در برخی از شهرستان‌های استان نیز اجازه ورود به مسافران نخواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه باید محدودیت سفر اعمال شود و اگر مردم رعایت نکنند مجبوریم برای حفظ جان آنها ممانعت ورود به شهرها را اعمال کنیم، گفت: درخواست ما سفر نکردن مردم است و اگر سفر کنند در شهرهایی مانند اراک، سلاوه، دلیجان، محلات و تفرش ممانعت و محدودیت ورود اعمال می کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خسارت های اقتصادی سنگینی به دلیل این بیماری به ایران و جهان وارد شده است، گفت: در وهله اول شکست این بیماری و سلامت مردم مهم است که در دستور کار قرار دارد، از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ زمانی نماز جمعه یا نماز جماعت مساجد تعطیل نشده بود، اما امروز فقط به دلیل حفظ سلامتی مردم این مراسم ها تعطیل شده است.

وی افزود: مهمانخانه‌ها، مراکز اقامتی، هتل‌ها، رستوران‌ها و صنوف مختلف، سرمایه‌گذاران گردشگری در این روزها خسارات سنگینی را متحمل شده اند، باید پیشنهادات مطرح شود تا بتوان این خسارات را با تهمیدات دولت و قانون تا حدی جبران کرد، برای مثال می توان دریافت مالیات طی 2 تا 3 ماه آینده و دریافت سود تسهیلات برای فعالان اقتصادی حذف شود، البته باید پیشنهادات کارشناسی شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه احتمال شیوع موج دوم و اپیدمی این بیماری در نوروز وجود دارد، گفت: بر همین اساس تا 15 فروردین ماه هر نوع مرخصی و ماموریت برای فرمانداران ممنوع است و نباید محل ماموریت خود را ترک کنند، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در نوروز آماده خواهند بود، اما این آمادگی جهت ارائه نکردن خدمات سفر است.