ضرر ۳۲۰ میلیارد دلاری صنعت گردشگری جهان طی ۵ ماه

سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳:۰۰ 4 سال پیش

ضرر ۳۲۰ میلیارد دلاری صنعت گردشگری جهان طی ۵ ماه

عصر سفر- سازمان جهانی گردشگری با انتشار بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد، زیان صنعت گردشگری در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا در فاصله ژانویه تا ماه می گذشته به بیش از 320 میلیارد دلار رسیده که این رقم سه برابر زیان این صنعت در دوران بحران مالی سال 2009 میلادی است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، سازمان جهانی گردشگری با انتشار بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد، زیان صنعت گردشگری در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا در فاصله ژانویه تا ماه می گذشته به بیش از 320 میلیارد دلار رسیده که این رقم سه برابر زیان این صنعت در دوران بحران مالی سال 2009 میلادی است.

بیانیه روز سه‌شنبه این سازمان حاکی است که در فاصله ژانویه تا ماه می گذشته، تعداد گردشگران بین‌المللی در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 نزدیک به 300 میلیون نفر، معادل 56 درصد کاهش یافته است.

سازمان جهانی گردشگری در بیانیه خود همچنین تصریح کرده که با وجود کاهش شتاب شیوع ویروس کرونا در نیم‌کره شمالی و بازگشت رونق نسبی به صنعت گردشگری اروپا، شاخص «اطمینان خاطر» گردشگران بین‌المللی که توسط این سازمان محاسبه می‌شود، به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

سازمان جهانی گردشگری، اوایل ماه می گذشته برآورد کرده بود که تعداد گردشگران بین‌المللی در سال 2020 با کاهش 60 تا 80 درصد کاهش یابد و زیانی 910 تا هزار و 200 میلیارد دلاری به این صنعت تحمیل شود. رخدادی که بنا بر ارزیابی این سازمان می‌تواند موجب از میان رفتن 100 تا 120 میلیون فرصت شغلی مستقیم در صنعت گردشگری شود.

سازمان جهانی گردشگری که مقر آن در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، واقع شده یکی از نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد است که فعالیت آن بر رصد مسایل مربوط به صنعت گردشگری در جهان متمرکز است.