جزئیات اجرای پروتکل‌های کرونایی در فرودگاه

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰ 4 سال پیش

مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد:

جزئیات اجرای پروتکل‌های کرونایی در فرودگاه

عصر سفر- مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعلام کرد: پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به دقت در همه ترمینال‌های این فرودگاه اجرایی می‌شود و با وجود دریافت نکردن هیچ گونه کمکی تاکنون بالغ بر 10 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌ایم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، ‌ابراهیم مرادی در حاشیه بازدید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از فرودگاه مهرآباد در راستای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا به دقت اجرایی می‌شود و با وجود اینکه تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده‌ایم از ابتدای شیوع این ویروس تا امروز بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده‌ایم تا این پروتکل‌ها اجرا شود و ملزومات بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و حتی دوربین‌ها و دستگاه‌های تب‌سنجی را تهیه کنیم.

وی افزود: از 30 دوربین حرارتی که به شرکت فرودگاه‌ها داده شده بود سه دوربین سهم فرودگاه مهرآباد بود و مسافران از ابتدای لحظه ورود یا خروج مورد تب‌سنجی توسط دوربین‌های حرارتی یا دستگاه‌های تب سنجی می‌شوند و اگر مسافری تب داشته باشد آن را به اورژانس معرفی می‌کنیم و پس از غربالگری‌های انجام شده روی مسافر در صورت مشکوک یا مبتلا بودن، آن فرد را از سفر منع کرده یا به مراکز درمانی منتقل می‌کنیم که تاکنون گرچه بسیار اندک اما این مسئله مسبوق به سابقه بوده است.

مرادی ادامه داد: هر 12 ساعت مراکز حساس مانند ترمینال‌ها، برج مراقبت پرواز، مرکز ایمنی آتش‌نشانی و هر 72 ساعت مراکز اداری ضدعفونی می‌شوند که مواد ضدعفونی نیز مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است. البته پاشش مواد ضدعفونی کننده در سالن‌ها دور از چشم مسافران و در ساعات کم مسافر انجام می‌شود تا به البسه آن‌ها آسیبی وارد نشود. در فرودگاه مهرآباد پنج پزشک و اورژانس مستقر داریم که غربالگری‌ها را به صورت کامل انجام داده و از سوی دیگر به همه مسافران برای رعایت همه پروتکل‌ها و استفاده کردن از ماسک در تمام لحظات حضور در فرودگاه‌ها و هواپیماها تذکر می‌دهیم.

پرخاش کردن برخی مسافران نسبت به تذکرات کرونایی

وی گفت: 95 درصد مسافران در هنگام ورود به سالن‌ها پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده کردن از ماسک را رعایت می‌کنند و به بقیه تذکرات لازم داده می‌شود که حدود سه درصد از آن‌ها پس از تذکر نکات بهداشتی را جدی می‌گیرند اما حدود دو درصد از مردم به ما پرخاش می‌کنند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اطلاعیه اخیر درباره آلوده بودن برخی سالن‌های فرودگاه مهرآباد به ویروس کرونا و مثبت شدن تست کرونای فضای برخی سالن‌ها تصریح کرد:‌این اطلاعیه که اخیرا از سوی استانداری تهران اعلام شده بود و در آن مطرح شد که یکی از مناطق آلوده فرودگاه مهرآباد است، توسط استانداری تکذیب شد و خوشبختانه با وجود نظارت‌های مکرر تاکنون هیچ مسئله‌ای در این زمینه به ما به صورت کتبی اعلام نشده است و درباره تست هوای داخل برخی ترمینال‌های مسافری فرودگاه مهرآباد باید بگویم که خبر آلوده بودن آن به ویروس کرونا نیز صحت ندارد.