هدف‌گذاری عربستان برای سرمایه گذاری ۸۱۰ میلیارد دلاری در بخش گردشگری

جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷:۰۰ 4 سال پیش

هدف‌گذاری عربستان برای سرمایه گذاری ۸۱۰ میلیارد دلاری در بخش گردشگری

عصر سفر- سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ گردشگری عربستان طی 10 سال آینده به 810 میلیارد دلار می‌رسد چون این کشور عربی قصد دارد اقتصاد خود را متنوع کرده و وابستگی خود به نفت را کاهش دهد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ گردشگری عربستان طی 10 سال آینده به 810 میلیارد دلار می‌رسد چون این کشور عربی قصد دارد اقتصاد خود را  متنوع کرده و وابستگی خود به نفت را کاهش دهد.

طبق گزارش کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان که تنظیم‌کننده گردشگری این کشور است، پروژه های بزرگ گردشگری که توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی این کشور ساخته می شوند در منطقه‌ای به وسعت بیش از 64634 کیلومتر مربع گسترش یافته و ارزش آنها از 810 میلیارد دلار (2.97 تریلیون درهم امارات) می‌گذرد».

در این میان، پروژه 500 میلیارد دلاری «نئوم» در صدر پروژه های بزرگ گردشگری عربستان قرار دارد که پس از تکمیل، یک شهر فوق مدرن خواهد بود. پس از آن پروژه 10 میلیارد دلاری «قدیه» به وسعت 334 کیلومتر مربع در ریاض خواهد بود.

پروژه سوم، پروژه «ریویرا» است که با وسعت 3800 کیلومتر مربع در منطقه شمال قرار دارد و جزایری هم در دریای سرخ به وسعت 34000 کیلومتر مربع ساخته می شود. عربستان سعودی یک سری طرح های بزرگ و جذاب برای چند سال آینده در نظر دارد که هر کدام از آنها باعث توسعه بیشتر بخش تفریح و سرگرمی در این کشور می‌شود. دورنمای 2030 کل اقتصاد این کشور و گردشگری آن و حتی کل منطقه خاورمیانه را تغییر می‌دهد.

مقامات عربستان عقیده دارند با پایان بحران کرونا، سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش گردشگری عربستان فرصت‌های بسیاری برای این صنعت به ارمغان می‌آورد و همه باید برای رشد بزرگ بعدی آماده شوند.

به علاوه، کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان در نظر دارد موزه هایی در مناطق مختلف این کشور بسازد و از میراث فرهنگی عربستان با هزینه ای بیش از 1.3 میلیارد دلار محافظت کند.

در گزارش این کمیسیون آمده است:«گردشگری ملی در آینده بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی عربستان را به عنوان رو به رشد ترین بخش غیر نفتی این کشور تشکیل می‌دهد. درآمد گردشگری در 2017 تا بیش از 193 میلیارد ریال (51 میلیارد دلار) افزایش یافت و در 2018 به 211 میلیارد ریال (56 میلیارد دلار) رسید».

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد کل سفرهای گردشگری به داخل و خارج از عربستان به 62 میلیون سفر برسد و درآمد گردشگری برای این کشور از 142 میلیارد ریال (37 میلیارد دلار) بگذرد.