رجیسترتلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری

سه شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷:۰۰ 4 سال پیش

از12 مهر انجام می شود؛

رجیسترتلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری

عصر سفر- سخنگوی گمرک گفت: از 12 مهر ماه رجیستر تلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری خواهد بود و مسافران باید مدارک خرید را به همراه داشته باشند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، سیدروح اله لطیفی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصوبه 27 مرداد ماه و در راستای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات مسافرین ورودی برای رجیستری گوشی تلفن همراه ،اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین،  صرفا در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورودبه کشور انجام شود .

وی افزود: برابر مندرجات متن مصوبه مذکور، پس ازدوازدهم مهر ماه ،  هرگونه ثبت غیر حضوری تلفن همراه مسافری وبعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی ، توسط مسافرین ممانعت می شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: از 12 مهر ماه کارشناسان گمرک در گیت های  ورودی  مبادی مربوطه حاضر خواهند شد و به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس این مصوبه با  رعایت کامل مقررات خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: مسافرین اسناد و مدارک خرید تلفن را با خود به همراه داشته باشند تا در صورت عدم وجود شناسه ارزش در سامانه ارزش گمرک همکاران ما  نسبت به پذیرش ارزش کالا و ادامه تشریفات گمرکی اقدام  کنند تا پس از آن  دفتر تعیین ارزش گمرک، تصمیمات لازم را اخذ کند.