کاهش سفر موجب کاهش روند شیوع بیماری کرونا می شود

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰ 4 سال پیش

کاهش سفر موجب کاهش روند شیوع بیماری کرونا می شود

عصر سفر- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: کاهش سفر‌ها موجب کاهش روند ابتلا به بیماری کووید 19 می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی رضا رئیسی افزود: تقاضا برای کاهش سفر‌های غیرضروری موضوع تازه‌ای نیست و از هفت هشت ماه پیش، همزمان با آغاز بیماری کرونا، درخواست شده بود.
وی اضافه کرد: از ساعت 24 چهارشنبه 23 مهر تا پایان تعطیلات، محدودیت‌هایی را تردد از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: این تردد‌ها صرفا مسافرت‌های آخر هفته و با خودرو‌های شخصی را شامل می‌شود و وسایل حمل و نقل عمومی، قطار و هواپیما و خودرو‌های امدادی را شامل نخواهد شد.
دکتر رئیسی گفت: براساس این طرح خودرو‌های با پلاک بومی فقط اجازه ورود به این 5 استان را دارند و اجازه خروج ندارند و خودرو‌های با پلاک غیر بومی تنها اجازه خروج دارند و اجازه ورود به این 5 استان را ندارند.
معاون وزیر بهداشت، با بیان این که موج شدید بیماری در بسیاری از کشور‌ها آغاز شده است افزود: در اکثر استان‌های کشورمان هم به ویژه این 5 استان شاهد آن هستیم.
وی افزود: میزان بستری در بیمارستان‌ها به گونه‌ای است که نگران کافی نبودن تخت‌های بستری شده ایم.
دکتر رئیسی گفت: سفر نیز یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود و به ویژه در این استان‌ها به سبب میزان جمعیت تراکم سکونت و دیگر ویژگی‌های آن ها، مسافرت با مخاطرات بیشتری همراه بوده است.
رئیسی اضافه کرد: راهبرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ستاد مقابله با کرونا کاهش تردد‌ها و مسافرت‌های غیرضروری به منظور کنترل شیوع این بیماری است.
وی اضافه کرد: الگوی درگیری این بیماری خانوادگی شده است و در مسافرت‌ها نیز شاهد سفر‌هایی خانوادگی و حتی چند خانواده با هم هستیم که این تردد‌ها امکان انتقال شیوع بیماری را درپمپ‌های بنزین، سرویس‌های بهداشتی بین راهی، غذاخوری‌ها و حتی محل اسکان در سفر که پیش از آن ضدعفونی نشده است، افزایش می‌دهد.
وی گفت: خانواده‌ها در کنار هم از ماسک استفاده نمی‌کنند که این هم یکی از عوامل شیوع خانوادگی کرونا محسوب می‌شود.
رئیسی تاکید کرد: محدودیت‌ها به هیچ وجه شامل سفر‌های ضروری نمی‌شود و تنها سفر‌های غیر ضروری را شامل می‌شود.
وی گفت: از تردد‌های بین استانی در این 5 استان ممانعت می‌شود و تردد‌های بین شهری در این 5 استان بلامانع است با توجه به این که استان‌های تهران و البرز یکپارچه تلقی شده اند، اما در سه استان اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی به صورت جداگانه محدودیت‌ها را اجرا می‌کنیم.