جزئیات فروش بلیت نوروزی اتوبوس و مینی‌بوس

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴:۰۰ 4 سال پیش

مسافران در 2 مرحله رصد کرونا می‌شوند

جزئیات فروش بلیت نوروزی اتوبوس و مینی‌بوس

عصر سفر- مقام مسئول سازمان راهداری با تشریح جزییات فروش بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در ایام پایان سال و ابتدای سال آینده گفت: مسافران در 2مرحله بابت کرونا رصد می‌شوند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، داریوش باقرجوان در خصوص پیش‌فروش بلیت اتوبوس در ایام نوروز، اظهار کرد: رویه‌ای که اکنون داریم روال همه‌ساله است، یعنی طبق آنچه در طول سال انجام می‌شود ظرفیت‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی.

وی ادامه داد: بر اساس توصیه‌های ستاد ملی مبارزه  با کرونا مردم باید از انجام سفر خودداری کنند مگر سفرهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر، بنابراین ما امسال نوروز به‌تعبیر همیشگی نخواهیم داشت ولی با این حال ما موظف هستیم به تقاضای موجود پاسخ دهیم ولو یک نفر تقاضا داشته باشیم.

وی یادآور شد: در زمان حاضر 14 هزار و 200 دستگاه اتوبوس فعال علاوه بر این 23 هزار دستگاه مینی‌بوس فعال و 33 هزار دستگاه سواری کرایه فعال در کشور داریم، این ناوگان در طول سال و ابتدای سال مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه "به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به وضعیت شیوع کرونا به هیچ عنوان سفر نکنند"، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت‌های اشتراکی و اختصاصی نسبت به خرید بلیط برای بازه زمانی مورد نظر اقدام کنند.

باقرجوان درباره رصد بیماران کرونایی نیز افزود: در استان‌های پرخطر مانند خوزستان، کارکنان وزارت بهداشت در پایانه‌های مسافربری مستقر هستند و از مسافران تست کرونا می‌گیرند. در سایر مناطق کشور نیز ما به پایگاه داده وزارت بهداشت متصل هستیم و از این طریق شماره ملی مسافر بر اساس دریافت کارت ملی و صحت و سلامتی آن بررسی می‌شود، اگر مسافری در پایگاه داده وزارت بهداشت سوابق مؤثر کرونا را نداشته باشد می‌تواند بلیت دریافت کند.

وی تأکید کرد: به افرادی که دارای علائم ظاهری کرونا باشند به هیچ عنوان اجازه سفر داده نمی‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زمان سوار شدن به وسیله حمل‌ونقل عمومی نیز یک بار دیگر مسافران چک خواهند شد.