دومین پروانه استاندارد رستوران در کشور صادر شد

شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰ 7 سال پیش

مدیرکل استاندارد استان یزد:

دومین پروانه استاندارد رستوران در کشور صادر شد

عصر سفر- مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: دومین پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی در زمینه خدمات رستوران در کشور در یزد صادر شد.

سرویس : آشپزخانه

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، محمدحسین ماجدی اردکانی در مورد مراحل اعطای پروانه به یکی از رستوران‌های یزد اظهار داشت: پس از  ثبت درخواست و تکمیل پرونده این واحد، انجام بازرسی و تکمیل فرم‌ها و چک لیست‌های مربوطه توسط اداره نظارت بر اجرای استانداردهای خدماتی اداره کل انجام شد.

وی افزود: دیگر مراحل قانونی اعطای نشان استاندارد، توسط کارشناسان ذیربط کنترل شد و در نهایت با حضور رئیس گروه سنجش نرخ کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، کمیته علائم استاندارد تشکیل و مجوز کاربرد علامت استانداد مربوطه صادر شد.

ماجدی اردکانی عنوان کرد: اداره کل استاندارد استان یزد به منظور تحقق هرچه بیشتر شعار «یزد استان پیشرو در استانداردسازی» و در راستای توسعه استانداردسازی واحدهای خدماتی، اقدام به اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای واحد مذکور کرده است.

وی بیان کرد: دیگر متقاضیان پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای فروشگاه‌های بزرگ، مراکز عرضه موادغذایی، رستوران‌ها و هتل‌ها نیزمی‌توانند برای اخذ این نشان اقدام کنند.

ماجدی اردکانی ادامه داد: از آنجا که استاندارد بودن، اطمینان مصرف کننده داخلی و خارجی را از خدمت ارائه شده توسط واحد خدماتی به همراه دارد و سلامت، ایمنی، بهداشت و آسایش آحاد جامعه را در پی خواهد داشت، از تمام تولیدکنندگان، اصناف و واحدهای خدماتی می‌خواهیم با توجه به جهانی شدن شهر یزد و لزوم ارائه تولیدات و خدمات استاندارد به گردشگران داخلی و خارجی، مقوله استاندارد و کیفیت را با حساسیت بیشتری در مقایسه با گذشته در برنامه ها و دستور کار خود قرار دهند تا همگی بتوانیم در این حوزه، یاری‌رسان توسعه صنعت گردشگری شهر دارالعباده یزد باشیم.