برای دریافت ویزای آذربایجان از کجا آغاز کنیم؟

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰ 6 سال پیش

برای دریافت ویزای آذربایجان از کجا آغاز کنیم؟

عصر سفر- شاید کمتر کسی باشد که بداند که ویزای آذربایجان را می شود به صورت الکترونیک هم دریافت کرد،یعنی دیگر لازم نیست نگران گم شدن ویزای خود باشید،تنها کافی است با یک دستگاه پرینتر ویزای خود را هر کجا که هستید چاپ کنید.

سرویس : ویزا

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر»، اخذ ویزای آذربایجان برای هر شخصی حدوداً 5 ساعت کاری زمان می‌برد. فقط کافی است با مدارک کامل به سفارت آذربایجان در شهرهای تهران یا تبریز مراجعه نموده و پس از چهار روز اقدام به دریافت ویزای خود نمایند.

اما آسان‌ترین راه؛ اخذ ویزای «الکترونیک» آذربایجان است. از این طریق دیگر نیازی به ارائه اصل مدرک نیست و فقط کافی است اسکن پاسپورت خود را برای آژانس مسافرتی معتبر ارسال نموده و پس از 4 روز ویزای خود را دریافت نمایید.

قابل‌ذکر است که ویزای الکترونیکی و «لیبلی» ازلحاظ اعتبار، مدت اقامت و تعداد ورود، هیچ تفاوتی ندارند. فرق این دو نوع ویزا فقط در شکل ظاهری‌شان است. ویزای الکترونیکی در قالب یک فایل برای شما ارسال می‌شود که در هرجایی می‌توانید آن را پرینت نمایید و ارائه دهید.

فراموش نکنید که اخذ ویزای الکترونیک بدون داشتن کارت‌بانکی بین‌المللی، نظیر «ویزا کارت» یا «مستر کارت» امکان‌پذیر نیست.

جهت اخذ ویزای آذربایجان شما می‌توانید شخصاً و یا از طریق یک آژانس مسافرتی اقدام نمایید.

مهم‌ترین موانع دریافت ویزای آذربایجان کدام است؟
شاید کمی عجیب باشد اما مهمترین مانع صدور ویزای آذربایجان سفر به ارمنستان است! این هم بخاطر اختلافات سیاسی بین دو کشور است،برای همین هنگام پر کردن فرم های مربوطه حتما حواستان باشد، اگر قبلا به ارمنستان سفر نکرده اید در فرم گزینه نه را بزنید،والا ممکن است از اخذ ویزا محروم شوید

انواع ویزای آذربایجان

ویزای یک‌ماهه توریستی آذربایجان

این نوع ویزا که هدف آن گردشگری است، سه ماه اعتبار داشته و یک ماه اقامت با آن مجاز است. در ویزای توریستی آذربایجان باید دقت داشته باشید که چنانچه بعد از ورود، قصد اقامت بیشتر از 72 ساعت  را دارید، باید حتماً اقدام به ثبت کنید. در غیر این صورت هنگام خروج از کشور جریمه می‌شوید. ویزای توریستی آذربایجان برای شخص همراه در پاسپورت همسر یا والدین، رایگان است.

ویزای ترانزیت سینگل و دبل آذربایجان

در این دو نوع ویزا، مدت اعتبار از تاریخ صدور تا حداکثر 30 روز و مدت مجاز اقامت در آذربایجان تا حداکثر 5 روز است.
این ویزا معمولاً برای اتباع خارجی صادر می‌شود که برای رسیدن به کشوری ثالث قصد عبور از اراضی جمهوری آذربایجان را دارند. مدت اعتبار و اقامت ویزای ترانزیت با در نظر داشتن نوع وسیله نقلیه اعم از زمینی، هوایی، دریایی، ریلی و سایر وسایل نقلیه و مسیر مورداستفاده در عبور از کشور و زمان موردنیاز برای طی آن مسیر تعیین خواهد شد.

ویزای سه‌ماهه آذربایجان

ویزای سه‌ماهه آذربایجان دو نوع صادر می‌شود. «یک‌بار ورود» و «دو بار ورود» که مسافر از زمان صدور ویزا می‌تواند؛ در این کشور سه ماه  اقامت داشته باشد.

ویزای اقامت یک‌ساله آذربایجان

این نوع ویزا یک سال اعتبار دارد و با اجازه‌ی اقامت 90، 120 و 180 روزه صادر می‌شود. با اخذ این ویزا می‌توانید به‌دفعات متعدد به کشور آذربایجان ورود کنید، اما مجموع اقامتتان نباید بیشتر از تعداد روزهای مشخص‌شده روی ویزا باشد.

ویزای عادی آذربایجان

مدت اعتبار این نوع ویزا برای یک‌بار ورود و خروج، 90 روز از تاریخ صدور است و به دو صورت صادر می‌شود:
«ویزای یک‌بار ورود» که صاحبان این ویزا در طول مدت فوق تنها یک‌بار می‌توانند به قلمرو جمهوری آذربایجان ورود و خروج داشته باشند و «ویزای کثیرالورود» که مدت اعتبار آن از زمان صدور حداکثر تا 2 سال است. صاحبان این ویزا می‌توانند در طول مدت اعتبار آن به‌دفعات به قلمرو جمهوری آذربایجان ورود و خروج داشته باشند. نکته‌ی موردتوجه اینکه، مدت اقامتی که در ویزا درج‌شده، تنها در طول دوره‌ی اعتبار ویزا قابل‌استفاده است و چنانچه در این دوره استفاده‌ای از آن نشود، ویزا از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

به خاطر داشته باشید چنانچه هدف اتباع خارجی و افراد فاقد تابعیت، از سفر به جمهوری آذربایجان، یکی از موارد زیر باشد، ویزای عادی برای آنان صادر خواهد شد:
تجارت
علمی و آموزشی
اشتغال
گردشگری
فرهنگ و ورزش
اهداف انسان‌دوستانه
دیدار با بستگان
درمان
ویزای الکترونیکی آذربایجان یا همان «آسان ویزا» که مدتی است از طرف دولت آذربایجان جهت هر چه سریع‌تر انجام شدن صدور ویزا اجرا گردیده، سامانه‌ی آنلاین درخواست ویزا است. توریست‌ها می‌توانند با مراجعه به آن فقط با اسکن صفحه اول پاسپورت برای صدور ویزای خود اقدام کنند.

هزینه اخذ ویزا آذربایجان
طبق اطلاعیه مندرج در وب‌سایت سفارت جمهوری آذربایجان، بهای ویزاهای آذربایجان با توجه به کشور محل اقامت و نیز مدت اقامت در خاک آذربایجان متفاوت است. در حال حاضر، هزینه صدور ویزا توسط سفارت برای شهروندان ایرانی برای ویزاهای ترانزیت و یک‌بار ورود 20 دلار و برای ویزاهای چند بار ورود 350 دلار است.

مدارک لازم برای ویزای آذربایجان
اصل پاسپورت بااعتبار شش ماه
دو قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه سفید
رزرو هتل یا داشتن دعوت‌نامه
رزرو بلیط
فیش واریزی معادل ارزی به‌حساب سفارت
فرم پرشده تقاضای ویزا
کپی گواهی بیمه پزشکی
به ارائه کپی‌های گواهی تولد، اجازه رسمی والدین و یا نمایندگان قانونی و مدارک شناسایی برای اتباع خارجی و یا افراد فاقد تابعیت که کمتر از 18 سال سن دارند ولی با گذرنامه جداگانه و بدون همراهی والدین و یا نمایندگان قانونی سفر می‌کنند. (کلیه این مدارک باید به تائید دفتر اسناد رسمی هم رسیده باشد).

شرایط و زمان وقت مصاحبه ویزای آذربایجان
جهت دریافت ویزای توریستی نیازی به مصاحبه با شخص مسافر نیست ولی برای ویزاهای تجاری و کاری قوانین متفاوت هست.

نکات ضروری و مهم جهت اخذ ویزای آذربایجان
حتماً نام، نام خانوادگی، آدرس و سایر اطلاعاتی را که تایپ می‌کنید، به حروف لاتین و به زبان انگلیسی و مطابق با پاسپورتتان باشد.
افرادی که آذربایجان سفر کرده‌اند می‌توانند بدون هیچ مشکلی به ارمنستان سفر کنند و بلعکس و هیچ مشکلی برای مسافرت به این دو کشور وجود ندارد .
طبق اعلام سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، به دنبال دیدار دکتر ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با رئیس‌جمهوری آذربایجان از مورخه 25 اسفند سال 1396 اتباع ایران در سفرهای هوایی به جمهوری آذربایجان نیازی به مراجعه به نمایندگی‌های این کشور در ایران را ندارند و می‌توانند روادید خود را هنگام ورود به جمهوری آذربایجان در فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور دریافت کنند.
برای کار کردن در آذربایجان علاوه بر ویزای کاری یک‌ساله نیاز به مجوزهای دیگری هم (ووئن) هست.
ویزای الکترونیک آذربایجان را تا پس از خروج از کشور باید همراه داشته باشید.

آدرس سفارت آذربایجان
آدرس سفارت آذربایجان: تهران- خیابان پاسداران- نیسان سوم – کوچه راستوان- پلاک 16

تلفن سفارت آذربایجان:
982122563146+
982122563147+
982122554255+
982122559553+
982122558299+

فاکس: 982122558183+
آدرس پست الکترونیکی: az.embassy.tehran@gmail.com
ساعات پذیرش جهت اخذ ویزا :
شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 9:00 الی  12:30

آدرس کنسولگری سفارت آذربایجان: نیاوران- خیابان پور ابتهاج- خیابان خدا وردی- کوچه سیزدهم غربی- نبش کوچه شیرافکن- پلاک 5

تلفن: 021-22291144
ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12:30 ظهر

آدرس سرکنسولگری آذربایجان در تبریز: بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک 9

تلفن: 33334803 (041)

 

*منبع:کافه گردش