سامانه صدور روادید الکترونیکی بی برچسب در اصفهان راه افتاد

پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰ 6 سال پیش

سامانه صدور روادید الکترونیکی بی برچسب در اصفهان راه افتاد

عصر سفر- سامانه صدور روادید الکترونیکی بدون برچسب چهارشنبه شب با حضور معاون وزیر امور خارجه در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان رونمایی شد و به بهره برداری رسید.

سرویس : ویزا

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، ایرنا، معاون امور اداری و مالی وزارت امور خارجه در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: صدور روادید الکترونیکی از سال 94 با مصوبه هیات دولت در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گرفت و این اقدام طی دو مرحله با همکاری و کمک نیروی انتظامی اجرایی شد.
محمدتقی صابری افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم، ابتدا صدور روادید الکترونیکی در نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور و سپس صدور روادید الکترونیکی بدون برچسب در فرودگاه های بین المللی کشور امکانپذیر شد.
معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: زمان صدور این نوع روادید برای گردشگران و اتباع خارجی کاهش می یابد و آنها می توانند در کمتر از 24 ساعت روادیدی را دریافت کنند که به گذرنامه آنها برچسب نمی شود.
وی اضافه کرد: اتباع خارجی که قصد ورود به ایران را دارند می توانند در کوتاهترین زمان ممکن از سامانه صدور روادید الکترونیکی بدون برچسب درخواست خود را به وزارت امور خارجه ایران اعلام و کد رهگیری دریافت کنند تا در کمتر از 24 ساعت برای آنها روادید صادر شود.
صابری گفت: گردشگران و اتباع خارجی همچنین با استفاده از این سامانه می توانند به مراکز اقامتی داخل کشور ارتباط برقرار کنند و با اعلام کد گذرنامه و کد روادید الکترونیکی برای تعیین محل اقامت و هتل اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای صدور روادید الکترونیکی بدون برچسب در تمام فرودگاههای بین المللی کشور مهیا شده است، افزود: از 22 بهمن سال گذشته سامانه صدور این نوع روادید در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران راه اندازی و پس از آن فرودگاه های مشهد، شیراز، کیش و بندرعباس به این سامانه مجهز شدند.
معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: با راه اندازی سامانه صدور روادید الکترونیکی بدون برچسب در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از فردا نیز در این فرودگاه روادید یاد شده برای اتباع خارجی صادر می شود.
به گفته وی، در نیمه نخست امسال یک میلیون و 700 هزار روادید الکترونیکی بدون برچسب در فرودگاههای بین المللی کشور صادر شده است.
صابری تقویت دفاتر نمایندگی های وزارت امور خارجه در استان ها را از رویکردهای این وزارتخانه بیان کرد و گفت: هم اکنون وزارت امور خارجه در 29 استان کشور دفتر نمایندگی دارد و این دفاتر ظرفیت های استان های کشور در بخش های اقتصادی و فرهنگی را با همکاری سفارتخانه های کشورمان در خارج از کشور معرفی می کنند.
وی ارائه خدمات کنسولی به هموطنان را از دیگر وظایف دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها اعلام کرد و افزود: ارائه این خدمات موجب تمرکز زدایی فعالیت ها و ارائه خدمات بهتر به هموطنان می شود.
خاطرنشان می شود، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان 14 مهر امسال در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی این استان گفته بود: این نمایندگی درصدد است که زمینه صدور روادید الکترونیکی (بدون برچسب در گذرنامه) را برای گردشگران خارجی فراهم کند.
علیرضا سالاریان افزود: دولت آمریکا در راستای سیاست های ضد ایرانی درصدد است محدودیت هایی را برای سفر گردشگران و کاردان های خارجی به ایران اعمال کند و صدور روادید الکترونیک بدون برچسب راهبرد مناسبی برای این نوع سیاست هاست.
سالاریان راه اندازی این مرکز در اصفهان را در جذب بیشتر گرشگران خارجی موثر دانست.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست سال جاری 290 هزار گردشگر خارجی وارد اصفهان شدند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.