سفر تنها بهتر است یا گروهی؟

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰ 6 سال پیش

سفر تنها بهتر است یا گروهی؟

عصر سفر- هر موقع حرف از سفر می‌شود همه ابراز علاقه می‌کنند. اما به محض اینکه نوبت به برنامه‌ریزی می‌رسد بیشتر افراد از زیر آن شانه خالی می‌کنند و دوست دارند این وظیفه را به دیگران بسپارند. همین موضوع شاید دلیل خوبی برای تنها سفرکردن باشد! اما نباید از مزیت‌های سفر دسته‌جمعی هم غافل شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، تنها سفر کردن یکی از روندهای رو به رشد در ایران و جهان است. افراد به راحتی می‌توانند در بستر اینترنت همه اطلاعات مورد نیازشان را جستجو کنند. ضمن اینکه خرید بلیط و رزرو هتل به صورت آنلاین راحت‌تر از همیشه است. به خصوص با ورود سیستم‌های مقایسه‌ای در بازار گردشگری، هر فرد به راحتی و به سرعت می‌تواند مناسب‌ترین نرخ را پیدا کند. در ایران خرید اینترنتی بلیط هواپیما با ویگو یکی از روش‌های مقرون به صرفه است. این سایت تنها سایت بین‌المللی است که به شما امکان مقایسه قیمت فروشندگان مختلف داخلی و خارجی را می‌دهد.

مزیت‌های و عیب‌های سفر تنها

یکی از مزیت‌های تنها سفر کردن برنامه‌ریزی راحت‌تر آن است. چون کافیست علاقه‌مندی‌ها و شرایط خودتان را در نظر بگیرید. البته در سفرهای دو نفری هم معمولاً مشکل زیادی در این مورد رخ نمی‌دهد. اما در سفر گروهی هماهنگ کردن زمان سفر، مکان اقامت، مدت سفر، جاذبه‌هایی که قصد بازدید دارید، نوع و محل غذا خوردن و ... برای همه افراد مشکل است و خیلی اوقات نارضایتی‌هایی بین افراد ایجاد می‌کند.

اگر آدم اجتماعی هستید، تنها سفر کردن به شما امکان ملاقات با افراد جدید را می‌دهد. هم صحبتی با افراد در طول سفر و در مقاصد گوناگون، باعث آشنایی شما با فرهنگ‌های مختلف می‌شود. اگر هم دستی در عکاسی داشته باشید فرصت‌های استثنایی در اختیار شماست.

افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند گاهی برای انتخاب محل اقامت دچار محدودیت هستند. این مورد در ایران بخصوص برای خانم‌ها بیشتر است. چرا که برخی هتل‌ها شرایط خاصی را برای پذیرش خانم مجرد دارند. با این حال این محدودیت‌ها به مرور در حال برطرف شدن هستند. جدا از هتل‌ها، مسافرخانه، هتل‌آپارتمان و خانه‌های محلی هم گزینه‌های دیگری هستند که یک فرد می‌تواند برای اقامت خود انتخاب کند.

از همه مزایای سفر تنها که بگذریم، نباید از معایب آن هم غافل شویم. از جمله اینکه هنگام بروز حوادث، همراهی فرد یا افراد دیگر، به مدیریت بهتر آن کمک می‌کند. همچنین گاهی هزینه اقامت وابسته به تعداد نفرات نیست. بنابراین فرد مجبور است کل هزینه را به تنهایی بپردازد.

مزیت‌ها و عیب‌های سفر گروهی

سفرهای گروهی اگر در قالب تور باشند دردسر کمتری دارند. چرا که آژانس مسافرتی برنامه‌ریزی را به به جای شما انجام می‌دهد و شما تا حد زیادی نگرانی نخواهید داشت. اما اگر با یک گروه و خارج از تور به سفر می‌روید، انتخاب محل اقامت بسیار مهم است. رزرو هتل و حتی اقامتگاه‌های محلی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. اگر به صورت خانوادگی و با کودکان سفر می‌کنید، هتل معمولاً گزینه مناسبتری است. اما در سفر تنها و در سفرهایی که همسفرهای شما سخت‌گیر نیستند، اقامتگاه‌های محلی گزینه هیجان انگیزی هستند.

همراه بودن با خانواده یا دوستان در سفر به شما این امکان را میدهد تا از تفریحات گروهی استفاده کنید و لذت ببرید. همچنین برای مراکز اقامتی که هزینه را بدون در نظر گرفتن نفرات دریافت می‌کنند، اقامت گروهی هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. با این‌حال اگر با تعداد زیاد سفر کنیم، گزینه‌های اقامتی مخصوصاً در میان هتل‌ها کمتر می‌شود. چون همه هتل‌ها دارای اتاق خانواده نیستند.

با در نظر گرفتن این نکته‌ها شما کدام روش را می‌پسندید؟