افزایش ۲۸۶ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه

پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۰۰ 6 سال پیش

مدیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اعلام کرد:

افزایش ۲۸۶ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه

عصر سفر- مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه 560 میلیون مترمکعب افزایش یافته است .

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش  با اشاره به رهاسازی آب از سدها و رودخانه های استان به دریاچه ارومیه افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.85 است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 سانتی متر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2402 کیلومتر مربع است گفت: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 286 کیلومتر مربع افزایش داشته است.

سرخوش با بیان اینکه حجم آب فعلی موجود در دریاچه ارومیه 2 میلیارد و 250 میلیون مترمکعب است تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته یک میلیارد با 690 میلیون متر مکعب بود که نسبت به سال گذشته 560 میلیون مترمکعب افزایش یافته است .

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به رهاسازی آب از سدهای استان بیان کرد: با استمرار مرحله دوم رها سازی آب از سد مهاباد حجم آب رهاسازی شده در مرحله دوم به 50 میلیون مترمکعب رسیده است که رهاسازی های انجام شده در طول سال در وضعیت آب دریاچه موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده است، بیان کرد: سال آینده چندین طرح انتقال آب به دریاچه به بهره برداری می رسد که نقش بسزایی در احیای دریاچه ارومیه خواهد داشت