بوستان طالقانی، فضایی دلنشین برای طبیعت دوستان

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰ 7 سال پیش

بوستان طالقانی، فضایی دلنشین برای طبیعت دوستان

عصر سفر- برای گردش آخر هفته به بوستان طالقانی سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم زمستانی شما ثبت شود.

سرویس : ایرانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبر نگاران، برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.
باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.
پیشنهاد ویژه این هفته  پارک طالقانی در شهر تهران است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 بر روی تپه های عباس آباد احداث شده است.

بوستان طالقانی به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعی بلند، چشم انداز بسیار زیبایی را در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان این پارک قرار می‌دهد و فضای بسیار دلنشین و خوشایندی را برای طبیعت دوستان مهیا می‌کند.

پوشش گیاهی بوستان طالقانی
وسعت پارک طالقانی در حدود 33 هکتار است و از فضای سبز گسترده ای برخوردار است و در توضیح پوشش گیاهی این بوستان می‌توان گفت که بیش از 75 نوع درخت در پارک طالقانی وجود دارد.
بنابر گفته مسئولان فضای سبز در بوستان طالقانی 40514 اصله درخت و همچنین انواع درختچه‌های تزئینی وجود دارد و  از جمله درخت‌های موجود در این بوستان می‌توان به درخت چنار، ارغوان‌، نارون‌، سپیدار، سرو، صنوبر، شمشاد اشاره کرد.
وجود انواع گل‌های رز، کوکب‌ و شمعدانی نیز چشم اندازهای زیبایی را برای گردشگران بوستان طالقانی رقم زده است و به دوستداران گل و گیاه توصیه می‌شود تماشای انواع گل‌ها را در این بوستان از دست ندهند.

امکانات رفاهی بوستان طالقانی
از جمله امکانات بوستان طالقانی شهر تهران می توان به وجود آلاچیق‌ها برای استراحت خانواده ها و گردشگران این فضای تفریحی اشاره کرد و همچنین وجود میز و صندلی های تعبیه شده در فضای داخلی این بوستان فرصت دور هم نشستن افراد و لذت آن‌ها از کنار یکدیگر بودن را فراهم می‌کند.
وجود انواع وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی، بوفه، کافی شاپ و رستوران در بوستان طالقانی و وجود زمین بسکتبال، میز پینگ پونگ و تعدادی میز شطرنج نیز زمینه را برای گذراندن یک روز شاد و خوب در تعطیلات پایان هفته  تعطیل را به وجود می‌آورد.
مسیرهای پیاده روی شیب دار و همچنین فضاهای مناسب برای انجام ورزش گزینه مناسبی برای تیم‌ها و ورزش های گروهی ایجاد کرده است و ورزشکارانی که به این بوستان مراجعه می‌کنند، می‌توانند تمرینات هوازی خود را در تپه های عباس آباد انجام دهند.

دعوت گردشگران بوستان طالقانی به حفظ و آشتی با طبیعت
در بوستان طالقانی تابلوهایی را با پیام‌های متفاوت مشاهده می‌کنید که در بردارنده مضامینی چون دعوت بزرگسالان و کودکان به نگهداری از بوستان است و این کار را با جملات و تصاویر مختلف به گردشگران آموزش می‌دهند.
آشنا ساختن کودکان با طبیعت و گسترش فرهنگ آشتی با طبیعت ناب خداوندی نیز از دیگر اهدافی است که در تابلوهای مذکور به چشم می‌خورد.
قسمت انتهایی بوستان طالقانی به شکل حلزونی است و این امر جلوه زیبایی به این بوستان بخشیده است.
توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رفتن به پارک طالقانی
پارک طالقانی در اتوبان شهید حقانی و در خیابان سرو در شهر تهران واقع شده است و بهترین مسیر برای رسیدن به این بوستان استفاده از حمل نقل و عمومی پایتخت است. شما می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن، از ایستگاه متروی شهید حقانی به بوستان طالقانی وارد شوید.
بوستان طالقانی دارای سه ورودی است و هر سه این ورودی‌ها در ضلع شرقی آن قرار دارند و دسترسی به قسمت‌های مختلف آن از طریق خیابان‌های اصلی و فرعی آسفالت و شنی امکان پذیر است‌.