ضرورت ورود بخش فناوری و مراکز علمی به حوزه گردشگری

دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰ 5 سال پیش

ضرورت ورود بخش فناوری و مراکز علمی به حوزه گردشگری

عصر سفر-دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: صنعت گردشگری نیازمند همکاری مؤثر فعالان بخش فناوری و مراکز علمی دنیا است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری پیام رسمی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری را قرائت کرد که جزئیات این پیام به شرح ذیل است.

گردشگری می‌تواند آینده بهتری را برای همه  ساخته و ارائه کند. در سراسر جهان گردشگری به عنوان بخش پیشرو در ایجاد اشتغال بوده و باعث ایجاد میلیون‌ها شغل و پیشبرد اقتصاد محلی و ملی بسیاری از کشور و مناطق مختلف است.

همزمان گردشگری به عنوان تسهیل‌کننده ایجاد امکان فرصت‌های برابر و مشارکت همگانی همه اقشار جامعه را فرام می‌سازد در بسیاری از مناطق جهان فرصت‌های ایجاد شده از طریق گردشگری به زنان و جوانان و افراد ساکن در جوامع روستایی این امکان را می‌دهد تا خود و خانواده‌هایشان را به لحاظ اقتصادی تأمین کرده و در جامعه حضور فعال‌تری داشته باشند.

پتانسیل حقیقی صنعت گردشگری به عنوان منبع ایجاد فرصت‌های شغلی و پیشبرد اهدافی چون توسعه پایدار و برابری اجتماعی در حال تحقق یافتن است. فراهم آوردن فرصت‌های شغلی آبرومند و کمک به ایجاد توسعه مهارت‌های شغلی در عمق توسعه این صنعت قرار گرفته است در صورت مدیریت مناسب و بهینه گردشگری این حوزه می‌تواند با ایجاد فرصت‌های شغلی بی‌شمار باعث رشد این صنعت شود.

هیچ یک از فعالیت‌های اقتصادی جامعه بشری در انزوا به ثمر نخواهد نشست به همین منظور همه دست‌اندرکاران بخش گردشگری اعم از خصوصی، دولتی و ... برای مدیریت این صنعت به شکلی پایدار و مسئولانه باید نوع و میزان همکاری خود را گسترش دهند تا بتوانند به شیوه مناسب باعث تحقق قابلیت عظیم موجود در صنعت گردشگری شوند.

همانند فناوری نوین که همواره در حال تغییر هستند روش‌های سفر کردن نیز چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند به این ترتیب و متناسب با این تغییرات ما نیز باید روش‌های کاری خود را تغییر دهیم گردشگری در ایجاد مهارت و دانش در میان شاغلان این صنعت پیشرو است.

مهارتی که بدون آنها امکان کار در آینده فراهم نخواهد بود و رو ح خلاق موجود در گردشگری نیازمند همکاری مؤثر با فعالان بخش فناوری و مراکز علمی فعال در این زمینه است. که می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر شود.