در حال ساخت یک کشتی و سایت گردشگری در بندرعباس هستیم

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰ 5 سال پیش

مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران:

در حال ساخت یک کشتی و سایت گردشگری در بندرعباس هستیم

عصر سفر- مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران از ساخت یک سایت گردشگری و به‌آب‌اندازی یک کشتی تفریحی در بندرعباس خبر داد و گفت: هدفم اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های گردشگری برای استان و کشورم است و در این راه اگر کمک‌های استاندار هرمزگان نبود ما از ادامه کار خسته و دلسرد می‌شدیم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، مجید واحدی در نشستی خبری اظهار کرد: ساخت یک کشتی با تمام امکانات تفریحی را آغاز کرده‌ایم  و تا سه ماه آینده به‌آب‌اندازی آن را صورت می‌گیرد.

وی افزود: بین 80 تا 90 درصد از پروژه ساخت کشتی به اتمام رسیده و تنها بخش دکوراسیون آن باقی‌مانده که بعد از به‌آب‌اندازی کشتی و تست نهایی نصب می‌شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران عنوان کرد: ما برای به بهره‌برداری رساندن این کشتی نیاز به زیرساخت و اسکله و حوضچه‌ای مخصوص گردشگری داشتیم؛ با مکاتباتی که با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشتیم متوجه شدیم، اگر قرار باشد منتظر آماده‌سازی این زیرساخت‌ها توسط  دولت باشیم بسیار زمان‌بر خواهد بود.
واحدی ادامه داد: ازاین‌رو با حمایت استاندار اقدام به ساخت یک سایت گردشگری واقع در اسکله شهید حقانی کردیم، نقشه‌های آن نهایی شده شمع کوبی آماده است و به دنبال صدور مجوزها برای آوردن اسکله و ساخت رستوران هستیم، درواقع  60 درصد کار انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات ما تحریمی و ارزی است، تصریح کرد: این پروژه، پروژه بسیار بزرگ برای شهر بندرعباس است، خیلی‌ها گفتند این طرح را در کیش اجرا کنید اما ما می‌خواستیم کاری برای شهر بندرعباس انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران عنوان کرد: ما تاکنون با سیستم دولتی کار نکرده بودیم اما مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

واحدی خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه برای 230 نفر به‌صورت مستقیم و حدود 600 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.
وی اضافه کرد: سایت گردشگری شامل یک اسکله، 8 رستوران غذاهای بومی و غیربومی، فروشگاه صنایع‌دستی، شهربازی و پارک بازی‌های آبی در ضلع شرقی اسکله حقانی ساخته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران اظهار کرد: سقف هزینه این پروژه حدود 40 میلیارد تومان برای ساخت سایت و 27 میلیارد تومان برای ساخت کشتی و جمعاً حدود 60 میلیارد تومان است.
واحدی با اشاره به اینکه هدفم اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های گردشگری برای استان و کشورم است، اظهار کرد: پای همه تحریم‌ها ایستاده‌ام تا بتوانم کاری را برای کشور انجام دهم و امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم تا خستگی از تنمان بیرون رود.
وی خاطرنشان کرد: اگر کمک‌های استاندار هرمزگان نبود ما از ادامه کار خسته و دلسرد می‌شدیم و ادامه کار را مدیون وی هستیم.