سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان ایران

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹:۰۰ 5 سال پیش

سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان ایران

عصر سفر- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است و می توان با توجه به وجود پتانسیل‌های گردشگری در این استان و داشتن جوانان خوش ذوق و خوش فکر در حوزه گردشگری اشتغال قابل توجهی را در این بخش ایجاد کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، علیرضا جلالزایی بیان کرد: با توجه به زیبایی‌های طبیعی و بکر این استان اگر زیرساخت‌های گردشگری در استان فراهم شود، گردشگرانی که به استان سفر می کنند بزرگترین مبلغان ورود گردشگر به این جا می‌شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف ما برای رونق گردشگری در استان برگزاری تورهایی در همین زمینه است.
جلالزایی اضافه کرد: همین تورها می‌توانند مبلغ‌های بسیار خوبی برای سفر گردشگران به سیستان و بلوچستان شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: سیستان و بلوچستان سرشار از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است و این استان امروز سه اثر جهانی بسیار معروف را دارد.
جلالزایی افزود: یکی از این آثار تاریخی شهر سوخته به عنوان اثری جهانی است.
وی گفت: با معرفی شهر سوخته در کشور و جهان می توان گردشگران زیادی را به استان جذب کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: اثر فرهنگی و تاریخی دیگر استان سفال کلپورگان و روستای دهکده کلپورگان در سروان است و سومین اثر جهانی ما بیابان لوت است که در بخشی از آن در استان ماست.
جلالزایی همچنین با اشاره به موقعیت منحصر بفرد استان در بخش گردشگری دریایی نیز بیان کرد: سواحل مکران زیبایی‌هایی دارد که در هیج جای دنیا نیز قابل مشاهده و با وجود هوای معتدل بهاری‌اش در فصل زمستان، می‌تواند به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل شود.
وی گفت: اگر بخواهیم در حوزه گردشگری جایگاهی بدست بیاوریم باید هدفمند و با برنامه ریزی گام برداریم.