۸۵ درصد از سواحل خزر در مازندران آزاد شد

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰ 5 سال پیش

۸۵ درصد از سواحل خزر در مازندران آزاد شد

عصر سفر- مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران گفت که 85 درصد از سواحل دریای خزر در این خطه شمال کشور تا حریم 60 متر آزاد شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، احمد توکلی افزود : از مجموع 437 کیلومتر ساحل خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران حدود 403 کیلومتر آن تا حریم 60 متری آزاد شد که در برخی از مناطق به خصوص مرکزی و شرقی تا 150 متر نیز می رسد.
وی اضافه کرد : حدود 67 درصد  به میزان 318 کیلومتر از سواحل دریای خزر در این استان به طور طبیعی آزاد و 18 درصد هم که حدود 85 کیلومتر را شامل می شود با پیگیری استانداری و فرمانداری های شهرهای ساحل آزاد شد.
توکلی بیش از 55 درصد از سواحل آزاد شده دریای خزر را مربوط به ناحیه  شرقی شامل شهرستان های ساری، میاندرود، بهشهر، نکاء و گلوگاه دانست و گفت : دلیل اصلی زیاد  بودن آزاد سازی   سواحل در این ناحیه ناشی از بالا بودن عرض ساحل در نواحی شرقی است که در برخی نقاط همچون خلیج گرگان تا سقف 500 متر می رسد.
وی افزود : حدود 9 درصد از سواحل خزر به دلیل ایجاد تاسیسات زیرساختی چون نیروگاه، بنادر و سایر تاسیسات دیگر قابلیت آزادسازی ندارد .
مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران در مورد افزایش طول ساحل دریای خزر در استان دلیل این امر را ناشی از محاسبه دقیق این سواحل براساس نقشه های وزارت دفاع دانست و افزود : در شرایط فعلی طول ساحل خزر در مازندران حدود 437 کیلومتر است.