بوم‌گردی بهترین ایده برای اشتغالزایی جوانان

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰ 5 سال پیش

بوم‌گردی بهترین ایده برای اشتغالزایی جوانان

عصر سفر-مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بوم‌گردی را ایده مناسبی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی دانست و گفت: توسعه گردشگری بستر مناسب برای اشتغال جوانان به ویژه روستاییان را فراهم می‌کند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، اصغر نوراله زاده با اشاره به اهمیت اشتغال و کارآفرینی جوانان و روستاییان، اظهارکرد: امروز صنعت توریسم و گردشگری جزو بهترین و متنوع‌ترین صنایع در دنیا به شمار می‌آید و اعتقاد ما این است که با ایجاد بسترهای مناسب در این زمینه موجبات اشتغال جوانان در مناطق روستایی فراهم می‌شود.

وی بوم‌گردی را ایده مناسبی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی دانست و گفت:طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی از سالهای قبل به شکل تخصصی در مناطق روستایی و عشایری آغاز شده است. این طرح‌ها جدا از اشتغالزایی بالایی که دارند موجب توسعه محلی و درآمدزایی برای خانوار و مناطق گردشگری می‌شوند.

نوراله زاده در ادامه با تاکید بر توسعه آموزشهای مهارتی و ضرورت توجه به امر آموزش اظهار کرد: آموزشهای مهارتی باید متناسب با نیاز بازار کار و آینده کشور ارائه شود چرا که تحول در آموزشها به تحول کسب و کارها منجر می‌شود. آموزش نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد از این رو نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی افراد و ارائه آموزشهای لازم در ایجاد اشتغال پایدار موثر است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در عین حال به اجرای طرح روستای بدون بیکار اشاره کرد و درباره اهداف آن گفت: طرح روستای بدون بیکار یکی از طرح‌های مهم صندوق به شمار می‌رود که در تمام استانهای کشور به اجرا درآمده است. بر اساس این طرح 100 روستا شناسایی شده و انتظار می‌رود ایجاد و گسترش روستاهای بدون بیکار به کاهش بیکاری و رونق اشتغال در روستاها منجر شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: روستاهای کشور از دیرباز تولید کننده بوده‌اند اما طی دهه‌های اخیر به تدریج از این خصوصیت فاصله گرفته و به سمت مصرف کنندگی پیش رفته‌اند این در حالی است که ارزش سکونت گاهی روستاها تاچند دهه قبل در سایه ارزش تولیدکنندگی آنها قرار داشت و نام روستا با تولیدات کشاورزی و دامی همراه بود.

نوراله زاده تصریح کرد:صندوق کارآفرین امید با تاکید بر رسالت خود و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تلاش مدیران اجرایی و اهالی روستاها حمایت از کسب و کارهای خرد در روستاها را هدفگذاری کرده و به سمت پیاده سازی ایده روستای بدون بیکار گام برداشته است.

 طرح روستای بدون بیکار از جمله طرح‌های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید است که از طریق اختصاص وام به مشاغل خرد و کوچک روستایی به اجرا در آمده است. در حال حاضر روستای مافی‌کندی یکی از روستاهای بدون بیکار و یک خوشه بزرگ کسب و کار به شمار می‌رود که توانسته با اشتغالزایی برای خانوارهای روستایی عنوان روستای بدون بیکار را به خود اختصاص دهد.