تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس فتا امضا شد

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰ 5 سال پیش

تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس فتا امضا شد

عصر سفر-این جلسه، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس پلیس فتا در محل سازمان محیط زیست برگزار و طرفین به ضرورت حفظ محیط زیست در فضای سایبری و فضای حقیقی کشور تاکید کردند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از فارس، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار دل ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی،گفت: محیط زیست کشور برای مردم و آیندگان است و یگان حفاظت محیط زیست برای حقوق نسل های آتی در حال فداکاری است.

وی به تعداد کم نیروها در یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت فعالیت یگان محیط زیست نیرو‌ها کم هستند و کار بسیار دشوار است، از طرف دیگر تفاوت این یگان با دیگر حوزه های انتظامی این است، که طرف های مقابل یگان حفاظت محیط زیست 100 در 100 مسلح هستند و جالب است که محیط بانِ ما برای انجام فعالیت و وظیفه خود یا باید کشته شود و یا قصاص.

در ادامه این نشست سردار وحید مجید، رییس پلیس فتا نیروی انتظامی ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: همواره مدیریت جهادی ایشان سرلوحه کار های ما است و تنها راه برون رفت از بحران های فعلی همین مدیریت جهادی است.

او در ادامه این نشست به تاریخچه و ضرورت ایجاد پلیس فتا پرداخت و گفت: این مرکز در سال 89 شروع به فعالیت کرد و پس از تحقیق و مطالعه در حوزه های مربوط به فضای سایبر کشور امروز در نه ماهه ابتدای سال 88 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

سردار مجید با ذکر این موضوع که در همه حوزه جرائم سایبری داریم، گفت: هر جرمی که به ذهن شما می رسد در پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد اما بیشترین جرم مربوط به فیشینگ و انتقال و جابجایی حساب های بانکی است.

رییس پلیس فتا کشور در پایان گفت: محیط زیست هم یکی از نگرانی های پلیس فتا است و با پیگیری های سرهنگ محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست، رصد فضای سایبر و تحلیل موضوعات این حوزه با همکاری یگان در دستور کار قرار می گیرد و همین تحلیل ها کمک می کند تا آسیب به این حوز ها به حداقل برسد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین سازمان محیط زیست و پلیس فتا توسط علی اصغر دانشیان معاون توسعه حقوقی و امور مجلس سازمان و سردار وحید مجید، رییس پلیس فتا  امضا شد.