راه اندازی ایستگاه قطار سریع‌السیر دلیجان با جدیت پیگیری شود

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰ 5 سال پیش

استاندار مرکزی:

راه اندازی ایستگاه قطار سریع‌السیر دلیجان با جدیت پیگیری شود

عصر سفر- در دومین روز از دهه فجر، ساختمان بنیاد نیکوکاری الغدیر دلیجان با حضور استاندار مرکزی و سایر مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، استاندار مرکزی در جریان افتتاح این مرکز ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: احداث ایستگاه قطار سریع السیر در شهرستان دلیجان به عنوان یک مطالبه عمومی باید توسط مردم، نمایندگان مجلس،معتمدان و اعضای شورای اسلامی پیگیری شود.

وی افزود: البته تاکنون پیگیری هایی انجام شده اما پاسخ قطعی در این رابطه از مسئولان دریافت نشده و انتظار می رود مسئولان تا پایان دولت دوازدهم مجوز این ایستگاه را اخذ کنند.

آقازاده با اشاره به اتحاد بی‌نظیر مردم این شهرستان گفت: این اتحاد بین مردم دلیجان رونق اقتصادی خوبی را ایجاد کرده است، با توجه به محروم بودن این شهرستان از آب ‌و هوا و خاک مناسب اما این مردم اقدامات خوبی در این شهرستان انجام داده‌اند و همین ویژگی‌ها سبب ترغیب مسئولان برای ارائه خدمت به مردم این شهرستان شده و نیاز است مسئولان قدردان این مردم باشند.

استاندار استان مرکزی در خصوص مرکز نیکوکاری الغدیر در دلیجان گفت: 50 میلیون تومان برای تجهیزات سمعی و بصری مرکز نیکوکاری الغدیر دلیجان توسط استانداری به این مرکز اهدا می شود.

آقازاده با اشاره به اینکه شهرستان دلیجان به لحاظ نرخ بیکاری جزو پایین ترین شهرستان‌های کشور و از لحاظ درآمد سرانه نیز از بالاترین شهرستان هاست گفت: این شهرستان از امن ترین شهرستان‌هاست و با توجه به اهمیت بالای این شهرستان قول مساعد داده می شود که با زمینه سازی های مناسب، شرایط سفرهای بیشتر مسئولان به این شهرستان به منظور رفع مشکلات موجود در این منطقه فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان‌ مرکزی نیز گفت: این مرکز نیکوکاری در سال 1388 تاسیس شد و هم اکنون یکهزار و 250 نفر از خیرین این شهرستان با بنیاد همکاری دارند.

زهرا امینی افزود: مجموع پرونده های مراجعه شده به این بنیاد از سال 88 تاکنون 500 پرونده از مددجویان نهادهای حمایتی، زنان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست به منظور حمایتهای معیشتی و درمانی بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 166 پرونده شامل 64 بیمار سرطانی، 22بیمار کلیوی، 28 بیمار مادر زادی و 42 بیمار غیر مرتبط از خدمات مرکز نیکوکاری بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: عملیات اجرایی ساختمانی که امروز افتتاح شد از سال 95 آغاز شد و 11 میلیارد ریال برای احداث این ساختمان هزینه شده است.

امینی با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از نخبگان ورزشی، علمی و تحصیلی در این مرکز گفت: 2 مرکز نگهداری معلولان دختر و پسر بالای 14 سال در دودهک و مرکز نگهداری سالمندان در خاوه از توابع دلیجان در این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: اهداف فعلی بنیاد، شناسایی، حمایت و معرفی کودکان با ناهنجاری مادر زادی، شناسایی و حمایت از بیماران کلیوی، شناسایی و حمایت از بیماران صعب العلاج، تلاش برای جذب خیرین در راستای اقدام برای نیازهای دارای اولویت و صندوق حمایت از برگزیدگان علمی، فرهنگی و... است.