افتتاح ۴۷۲پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵:۰۰ 5 سال پیش

همزمان با ایام الله دهه فجر انجام شد؛

افتتاح ۴۷۲پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

عصر سفر- همزمان با دهه فجر 472پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور استاندار تهران و وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در مراسم افتتاح متمرکز 472پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:اگر از ابتدای پیروزی انقلاب به اندازه کافی به گردشگری و صنایع دستی اهمیت می‌دادیم دیگر از تحریم‌ها و فشار‌ها نمی‌ ترسیدیم. نگاه مونسان تنوع بخشیدن به صنعت گردشگری است و دولت حمایت همه جانبه را برای صنعت گردشگری قائل شده است.

وی افزود:استان تهران به تناسب افزایش جمعیت خود نتوانسته زیرساخت‌ها را فراهم کند، اما شاهد تحولی در حوزه گردشگری بودیم و امیدواریم که در دولت تدبیر و امید شاهد تحول بیش از پیش گردشگری باشیم.

در ادامه برنامه 42پروژه با سرمایه گذاری33میلیارد و 132میلیون تومان در حوزه گردشگری کرمانشاه افتتاح شد.

پس از آن  در استان فارس  6پروژه گردشگری با سرمایه گذاری69میلیارد و 108میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن در  استان بوشهر  2پروژه با حجم سرمایه گذاری32میلیارد تومان افتتاح شد.

و پس از آن در استان یزد 45پروژه با اعتبار 59میلیارد و 583میلیون تومان افتتاح شد و در پایان نیز در  استان خراسان رضوی  6پروژه گردشگری با اعتبار124میلیارد تومان افتتاح شد.

گفتنی است در این مراسم 45پروژه با حجم کل سرمایه گذاری 3661000تومان در استان تهران افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه ها 185اتاق و 439تخت به ظرفیت های گردشگری استان تهران افزوده شد.

افزایش این حجم به ظرفیت گردشگری استان تهران زمینه اشتغال مستقیم928نفر و اشتغال غیر مستقیم 1870نفر را فراهم کرد.