۴۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۴۰ سال بازسازی می شود

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰ 5 سال پیش

۴۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۴۰ سال بازسازی می شود

عصر سفر- رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه از بازسازی 400 واگن مسافری با عمر بالای 40 سال خبر داد و گفت: در این صورت این واگن‌ها 10 سال دیگر می‌توانند در خطوط ریلی سیر کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، اکبر رحمانی در بازدید از مرکز تعمیرات اساسی واگن‌های مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجا، اظهار کرد: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای تبصره 18 قانون بودجه برای اشتغال‌زایی و تولید در کشور پیش بینی شده است.دولت در نظر دارد از این محل منابع مالی مناسبی را برای حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل ریلی اختصاص دهد و متناسب با پیشرفت کار باید این منابع در اختیار شرکت راه آهن قرار گیرد.

وی با ابراز رضایت از روند بازسازی واگن‌های مسافری رجا، افزود: تاکنون 20 درصد از منابع مالی از این محل برای دستگاه‌های اجرایی و شرکت راه آهن اختصاص یافته و انتظار داریم تا اسفند ماه سال جاری، متناسب با پیشرفت کار، مرحله دوم این منابع برای برای نوسازی و بازسازی ناوگان ریلی کشور، به شرکت راه‌آهن اختصاص یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون با استفاده از منابع مالی تبصره 18 قانون بودجه، تعدادی از واگن‌های مسافری رجا بازسازی شده و بخشی دیگر نیز در حال بازسازی است و امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده تعداد واگن های مسافری بازسازی شده از محل منابع مالی این تبصره، به بیش از 26دستگاه افزایش یابد.

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه گفت: برای نخستین بار تبصره 18 در سال 97 در قانون بودجه در نظر گرفته شد و در سال 98 نیز در در قانون بودجه مصوب شد و با توجه به بودجه پیشنهادی دولت این تبصره همچنان در بودجه سال 99 پایدار خواهد بود.

رحمانی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند، اضافه کرد: هنوز عملیات بازسازی ریل باس‌ها و ترن‌ست‌ها آغاز نشده، اما فرآیند بازسازی واگن‌های مسافری در این سایت فعال است و مقرر شده در راستای اجرایی شدن این ظرفیت قانونی، 400دستگاه واگن مسافری با عمر بالای 40 سال از منابع مالی تبصره 18 قانون بودجه پس از بازسازی و انجام تست‌های لازم وارد شبکه ریلی کشور شوند که در این صورت 10 سال دیگر می‌توانند در خطوط ریلی سیر کنند.