جزئیات آماری از ۱۶ روز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروز

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰ 5 سال پیش

معاون مسافری راه‌آهن مطرح کرد:

جزئیات آماری از ۱۶ روز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروز

اسفند‌ماه برای عید قطار اضافه می‌کنیم

عصر سفر- معاون مسافری راه‌آهن از پیش‌فروش بیش از 611 هزار نفرصندلی بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و گفت: با ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی در اسفندماه، ظرفیت جدیدی برای قطارهای عید ایجاد می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، میرحسن موسوی در تشریح آخرین وضعیت پیش فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی و ظرفیت ناوگان، اظهار داشت: پیش از این هرچه ظرفیت وجود داشت برای قطارهای نوروزی اختصاص دادیم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در اسفندماه مجدداً ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو جدید وارد ‌شبکه ریلی کشور می‌شود، اظهار داشت: این مرحله، مرحله سوم افتتاح و ورود ناوگان ریلی خواهد بود که در اسفند ماه برگزار می‌شود، پیش از این 2 بار مراسم ورود ناوگان به شبکه داشتیم.

وی تأکید کرد: قطعاً با اضافه شدن ناوگان به ناوگان مسافری ریلی کشور و ورود واگن‌های مسافری جدید و لکوموتیو، ظرفیت اضافه‌ای ایجاد می‌شود که بلافاصله تصمیم می‌گیریم ‌برای ایام نوروز ‌این ظرفیت در کدام مسیرها برقرار شود.

* فروش 611 هزار و 571 ‌نفر صندلی از قطارهای نوروزی

موسوی بیان کرد: در 16 روز پیش‌‌فروش بلیت قطارهای نوروزی، تاکنون 611 هزار و 571 ‌نفر صندلی از قطارهای نوروزی به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال (592 هزار و 701 نفرصندلی)، 3 درصد رشد کرده است، البته برای برخی از روزهای ایام نوروز، در برخی مسیرها ظرفیت خالی داریم.

معاون مسافری راه‌آهن ضمن تفکیک این آمار توضیح داد: در ‌16 روز پیش‌‌فروش بلیت قطارهای نوروزی، 358 هزار و 812 نفرصندلی به صورت حضوری به فروش رفت که 59 درصد کل فروش‌‌ها را شامل می‌شود؛ در این مدت 252 هزار و 759 نفر‌صندلی به صورت اینترنتی و غیرحضوری به فروش رفت که 41‌ درصد کل فروش‌‌ها را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: فروش غیرحضوری امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد رشد داشت.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: در برخی روزهای نوروز برای تعدادی از مسیرهای پرتردد، ظرفیت خالی نداریم و در برخی مسیرها، در حال حاضر بلیت موجود است.

به گزارش فارس طرح سفرهای ریلی نوروز 99 از 24 اسفند 98 آغاز می‌شود و تا پایان روز 15 فروردین‌ماه سال 99 ادامه دارد.

‌پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از روز دوشنبه 14 بهمن از ساعت 7 صبح به صورت اینترنتی آغاز شد،‌ روز سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه هم فروش بلیت به صورت حضوری‌ آغاز شد.

برای ایام نوروز 2 میلیون و 320 هزار صندلی در نظر گرفته‌ شد‌‌ برای این ایام تعداد قطارها 5 هزار و 50 رام است.