ناوگان حمل ونقل مسافر با روزانه ۱۲۸۰۰ سرویس

جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲:۰۰ 5 سال پیش

یک مقام مسوول اعلام کرد:

ناوگان حمل ونقل مسافر با روزانه ۱۲۸۰۰ سرویس

عصر سفر- مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: روزانه 12 هزار و 800 سرویس که هفت هزار سرویس آن در مسافت‌های بالای 350 کیلومتر انجام می‌شود، مسافران را جابجا می کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از وزارت راه وشهر سازی،  داریوش باقرجوان افزود: بالغ بر دو هزار و 500 شرکت حمل‌ونقل مسافر در کشور اقدام به جابجایی مسافران می‌کنند و مسوولیت مدنی حمل مسافران نیز برعهده  شرکت‌ها است.

وی ضمن یادآوری اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ارتقای ضوابط ایمنی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با توجه به نزدیک شدن به ایام سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل ونقل جاده ای نیز با متوسط سن 10 سال در شرایط مناسبی قرار دارد که حاکی از سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ی با توجه به فعالیت رانندگان حرفه‌ای شاغل در بخش مسافر حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای و تعدد سفرها در طول سال،  این رانندگان نیازمند حضور افرادی در کنار خود هستند تا تمام تمرکز آنها متوجه رانندگی باشد و از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری شود.

باقرجوان افزود: در واقع شرکت ها از زمان اخذ پروانه فعالیت با قبول کردن قوانین،  مقررات و بر اساس  ضوابط تاسیس، این مسوولیت را می‌پذیرند که هدف واحد آنها جلب رضایت مشتری است.

وی تصریح کرد: وظایف نظارتی و سیاستگذاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قبال شرکت‌های حمل‌ونقل و همچنین دغدغه‌مندی نسبت به موضوع ایمنی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است و این سازمان اقدامات کوتاه،  میان و بلندمدت را در دستور کار قرار داده و اقدامات بلندمدت همواره در برنامه کاری سازمان گنجانده شده و در قالب برنامه ریزی شکل اجرایی می گیرد و اقدامات کوتاه مدت نیز انجام گرفته که آثار و نتایج آن برای همگان مشهود است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مدت زمان اجرای اقدامات میان‌مدت را 6 ماه بیان کرد و گفت: با استفاده از «بیگ دیتا»   رفتارها از سفرهای انجام شده در قبل و رفتارهای راننده و وسیله نقلیه در طول سفر قابل رصد و ارزیابی است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس همین دیتا  گزارش‌ها را تهیه و نتایج این گزارش‌ها را در دوره‌های میان مدت و بلند مدت ارزیابی می‌کند.