تور آشناسازی با بناهای تاریخی زاهدان

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰ 7 سال پیش

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان:

تور آشناسازی با بناهای تاریخی زاهدان

عصر سفر- تور آشناسازی با برخی از بناهای تاریخی شهرستان زاهدان با برنامه ریزی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و همکاری انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان برگزار شد .

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، علیرضا جلالزایی افزود: در این تور آشناسازی، شرکت کنندگان از ساختمان قدیم دادگستری، منزل ابویی و موزه پست بازدید بعمل آوردند .
وی گفت: این برنامه با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان و گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی برگزار شد .
جلالزایی این روز را فرصتی برای افزایش آگاهی مردم در مورد تنوع میراث جهانی و تلاشهای مورد نیاز برای حمایت و حفاظت از آن‌ها دانست و افزود: باید تلاش کنیم توجه عمومی را نسبت به آسیب پذیری بناها و محوطه‌های تاریخی جهت حفظ و معرفی این ظرفیت ها افزایش دهیم .
وی با اشاره به تاریخچه این روز خاطرنشان کرد: سازمان یونسکو در سال 1982 پیشنهاد ایکوموس را مبنی بر نامگذاری روز 18 آوریل به نام روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی مورد تأیید قرار داد .
این مسئول با تاکید بر لزوم بالا بردن آگاهی عمومی در موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی و تاریخی گفت: برگزاری این برنامه ها می‌تواند در ارتقای دانش مردم و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری  بسیار مؤثر باشد .
جلال زایی تصریح کرد: افزایش حساسیت عمومی و اطلاع رسانی نقش مهمی در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی و در نتیجه رشد صنعت توریسم در سیستان و بلوچستان دارد .
وی حفاظت از عرصه‌های میراث‌فرهنگی، توسعه فرهنگ گردشگری و احیا و معرفی هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی را از وظایف اصلی اداره کل با مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: سیستان  و بلوچستان با دارا بودن بیش از یک هزار و 700 اثر ثبتی تاریخی و فرهنگی یکی از قطب‌های کشور در زمینه میراث فرهنگی است و محصول گردشگری استان بر اساس این داشته ها فرهنگ می باشد.