نخستین آژانس فضایی استرالیا راه اندازی می شود

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰ 6 سال پیش

نخستین آژانس فضایی استرالیا راه اندازی می شود

عصر سفر- دولت استرالیا پس از ماهها تلاش با اختصاص 50 میلیون دلار بودجه ،نخستین آژانس فضایی این کشور را بزودی راه اندازی می کند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، دولت ترنبول درصدد است تا با اختصاص سرمایه گذاری های بیشتر هزاران شغل را در صنعت هوا- فضای این کشور با جمعیت بیش از 24 میلیون نفر ایجاد کند.
کارشناسان صنعت هوا-فضای استرالیا این اقدام را دیر هنگام اما برای آینده این کشور ضروری می دانند.
طبق گزارش شبکه ای بی سی استرالیا ، اکثر کشورهای توسعه یافته مانند نیوزیلند دارای یک آژانس فضایی هستند و استرالیا نیز در تلاش است تا با سرمایه گذاری های لازم وارد این صنعت جهانی شود که بیش از 420 میلیارد دلار در سال درآمدزایی دارد.
استرالیا با بیش از 7 میلیون کیلومتر مربع وسعت ، ششمین کشور پهناور جهان است و به همین جهت کانبرا درصدد است تا آژانس فضایی جدید این کشور را در یکی از جغرافیای گسترده این کشور مانند استرالیای غربی، جنوبی و یا شمال آن ایجاد کند.
طبق این گزارش دولت ترنبول برنامه های مرتبط با نحوه فعالیت و سرمایه گذاری بخش های خصوصی در صنعت هوا- فضای این کشور را نیز در آینده نزدیک اعلام می کند.
کانبرا اولویت برنامه های فضایی خود را بر توسعه فناوری های مرتبط با سامانه موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) ، نقشه برداری، حمل و نقل هوایی و پروژه های گسترده کشاورزی اعلام کرده است.
بانک آمریکایی 'مریل لینچ' پیش بینی کرده که صنعت هوا-فضا در سه دهه آینده بیش از 3.5 تریلیون دلار درآمدزایی خواهد داشت.