با هلند ایران آشنا شوید

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰ 6 سال پیش

با هلند ایران آشنا شوید

عصر سفر- محلات یکی از شهرهای دوست‌داشتنی و توریستی استان مرکزی است که از طبیعتی سرسبز، آب و هوایی دلنشین، جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی ارزشمندی برخوردار است.

سرویس : ایرانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» ، این شهر از لحاظ تولید گل در کشور مقام اول را دارد و لقب «هلند ایران» را از آن خود کرده است. گردشگران زیادی در فصول مختلف راهی محلات می‌شوند تا از جاهای دیدنی محلات و باغات گل این شهر دیدن کرده و از نزدیک شاهد این آفریده‌های الهی و افسانه‌ای باشند.

این شهر جذاب علاوه بر گل، دیدنی‌های بسیاری نیز دارد که در اینجا محبوب‌ترین‌ها و مهم‌ترین‌های آنها را به شما معرفی می‌کنیم

قلعه جمشیدی (قلعه گبری)

قلعه جمشیدی یا قلعه گبری از دیگر آثار باستانی شهر محلات است که از ایران کهن به یادگار مانده است. این قلعه در بین دیگر قلعه‌های تاریخی در برابر حملات و نفوذ دشمن جان نسبتا سالمی به در برده است و زمانی باعث نجات مردم این زاد و بوم شده است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر تاریخی می‌توان به وسایل ضدحریق ویژه، دروازه‌ای چوبی برای حفاظت و تالاری بر روی قلعه با امکان حضور 20 نفر تیرانداز در جهات مختلف اشاره کرد.

بوستان سرچشمه

بوستان سرچشمه از پرطرفدارترین و معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی شهر محلات است. وجود پرآب‌ترین سرچشمه استان مرکزی که در مرتفع‌ترین نقطه شهر محلات، در دامنه رشته‌کوه هفتاد قله قرار دارد، به اهمیت این پارک افزوده است.

این مکان دوست‌داشتنی و خوش آب و هوا یکی از پاتوق‌های محلاتی‌ها و گردشگران در آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل است. در بوستان سرچشمه امکاناتی نظیر رستوران، سفره‌خانه سنتی، شهربازی و مرکز تولید و فروش گل و گیاه نیز برای گردشگران فراهم شده است.

 

آتشکده آتشکوه_محلات مرکزی

آتشکده آتشکوه از دیگر آثار باستانی شهر محلات و از مهم ترین آثار به جا مانده از دوره ساسانیان است که در پنج کیلومتری جاده نیم‌ور و در نزدیکی روستای آتشکوه نیم‌ور قرار گرفته است. عظمت این بنا به حدی است که بی‌شک از برترین آتشکده‌های زرتشتیان جهان به شمار می‌رود.

در ساخت این بنا آجرهای چهارگوش با نمای سنگ به کار رفته است و برای استحکام بیشتر آن در داخل دیوارها، تیرچوبی استفاده شده است. در ستون‌های این آتشکده، ظرافت استفاده از سنگ‌های پاستون به حدی است که هیچ‌گاه دو بند سنگ روی هم قرار نگرفته‌اند.

غار یکه چاه_محلات مرکزی

غاز یکه چاه یکی دیگر از غارهای طبیعی و جذاب شهر محلات است که مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد تا سده های میانه دوران تاریخی پس از اسلام استاین غار بسیار زیبا از ستون های زیبا، استالاگمیت ها، استالاکیت ها، تالار ها، دهلیزهای شگفت انگیزی و دیدنی تشکیل شده که بازدید از تمام آنها زمان زیادی می برد .

دهکده گل وگیاه زینتی_محلات مرکزی

دهکده گل و گیاه زینتی محلات دارای وسعت110 هکتاری است و به عنوان بزرگترین دهکده پرورش گل در کل کشور شناخته می شود که بهشتی برای دوست داران گل به شمار می آید.

سد باستانی نیم ور_محلات مرکزی

این سد یکی از کهن ترین سازه های کشور جهت ذخیره آب در شهر محلات است.بنای این سد دارای پیشینه ای به قدمت ساسانیان است.

پل تاریخی باقر آباد_محلات مرکزی

این پل که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه است در زمان اشغال ایران توسط روس‌ها ساخته شده و محل استقرار آن در جاده قدیمی اصفهان - اراک و جنب جاده آسفالته فعلی محلات است.

چنار دوهزار ساله_محلات مرکزی

واقع در خیابان سرچشمه محلات در جوار بوستان زیبای سرچشمه چناری قطور و زیبا در میدانی قرار دارد که یکی از نمادهای تاریخی این شهر به شمار می‌رود.