تخفیف ۵۰ درصدی هتل‌ها همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳:۰۰ 6 سال پیش

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان خبر داد

تخفیف ۵۰ درصدی هتل‌ها همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام

عصر سفر- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان گفت: هم با تورهای گردشگری و هم با جامعه هتل‌داران به توافق رسیده‌ایم و همه هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی 30 تا 50 درصد تخفیف دارند.

سرویس : اقامتگاه

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ابراهیم کریمی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام که 29 آبان تا 2 ‌آذر در گلستان و 4 تا 7 ‌آذر در گنبدکاووس برگزار می‌شود، اظهار داشت: اولین دوره این جشنواره در سال 84 برگزار شد.

وی افزود: بخش عمده این نمایشگاه مربوط به صنایع دستی از 31 استان کشور است همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما برگزاری جشنواره موسیقی اقوام است که تا امروز 17 استان برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه پرداختن به گردشگری روستایی کمک مهمی به معرفی قابلیت‌های گردشگری و بوم‌گردی روستایی دارد، گفت: امسال حدود 20 سفیر و کاردان و همچنین 40 خبرنگار داخلی و خارجی در این جشنواره حاضر می‌شوند ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه سوغات از دیگر بخش‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان در خصوص بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: بخش بین‌الملل از سال 95 مصوب شد و در همین راستا ما امکان دعوت داشتیم. در حال حاضر هم دعوت خودمان را انجام داده‌ایم و کشورهای قزاقستان و ترکمنستان برای حضور اعلام آمادگی کردند، اما نکته قابل توجه تقارن این جشنواره با هفته وحدت است که شاید موجب شود برخی کشورها امکان حضور در این جشنواره را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره هر شب شاهد برگزاری مراسم ازدواج از یک قوم خواهیم بود،‌گفت: جشنواره اقوام نقطه هدف تورهای مسافرتی شده و در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای حضور تورهای مسافرتی مهیا شده است و طبق اعلام هتل‌ها اکثر آنها تا این لحظه به دلیل برگزاری جشنواره اقوام پر شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تسهیلات و تخفیفات ویژه‌ای برای مسافران و بازدیدکنندگان این جشنواره در نظر گرفته شده گفت: هم با تورهای گردشگری و هم با  جامعه هتل‌داران به توافق رسیده‌ایم و همه هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌مسافرها همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی 30 تا 50 درصد تخفیف دارند.

وی ادامه داد: تمامی غرفه‌هایی که اقدام به ارائه محصولات و سوغاتی‌های خاص خود می‌کنند تحت نظارت دقیق سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنعت و معدن قرار دارند و با نام و مشخصات دقیق معرفی می‌شوند تا سوغات مخصوص شهر خود را به فروش برسانند.

کریمی در خصوص آمار اقامت در استان گلستان گفت: ما در سال 94  تعداد 304 هزار نفر، در سال 95 تعداد 524 هزار نفر در سال 96 تعداد یک میلیون و 67 هزار نفر و در سال جاری تا این لحظه یک میلیون و 700 هزار نفر اقامت را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: همچنین در سال 94، یک میلیون بازدیدکننده و در سال 97، 11 میلیون از استان گلستان بازدید کرده‌اند. ضمن اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ورودی ما 160 درصد افزایش داشته است.