افزایش ظرفیت ستادهای اسکان فرهنگیان برای میزبانی از مسافران نوروزی

چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰ 6 سال پیش

افزایش ظرفیت ستادهای اسکان فرهنگیان برای میزبانی از مسافران نوروزی

عصر سفر- شرایط بد جوی در ایام نوروز، موجب شده است ستادهای اسکان فرهنگیان که عمدتاً به فرهنگیان شاغل و بازنشسته و خانواده‌های آنان اختصاص دارد، درهای خود را به روی مسافران نوروزی بگشایند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، بارندگی‌های شدید در استان‌های مختلف کشور و شرایط بد جوی در ایام نوروز، موجب شده است ستادهای اسکان فرهنگیان که عمدتاً به فرهنگیان شاغل و بازنشسته و خانواده‌های آنان اختصاص دارد، درهای خود را به روی مسافران نوروزی بگشایند.

در یک سری از استان‌ها نیز ظرفیت پذیرش مراکز اسکان فرهنگیان، برای حضور مسافران نوروزی افزایش یافته است.

* آمادگی مسؤولان ستاد اسکان استان زنجان در برابر شرایط خاص جوی

ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی و احتمال جاری شدن سیل، ضروری است رؤسا و مدیران مناطق و مسؤولان اسکان مسافران، آمادگی کامل را در مواجهه با هر گونه حادثه‌ای داشته باشند.

وی با یادآوری تأکید وزیر آموزش و پرورش در راستای آمادگی بیشتر آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق برای اسکان و حفظ امنیت بیشتر مهمانان نوروزی، افزود: حضور رؤسای مناطق و نواحی و همکاران مسؤول در امر اسکان نوروزی در محل کار و با آمادگی کامل برای پذیرش فرهنگیان و سایر مسافران نوروزی و عامه مردم ضروری است.

* تعداد 100 اتاق دیگر برای اسکان نوروزی فرهنگیان قزوین تجهیز و آماده شد

خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه بازدید از مراکز ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان گفت: به دلیل استقبال گسترده مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان قزوین و اقامت بیشتر مسافران در استان به دلیل شرایط خاص جوّی، علاوه بر 792 کلاس قبلی تعداد  100 کلاس درس دیگر را در 6 مدرسه تجهیز و آماده‌سازی کردیم.

* فراهم کردن شرایط مطلوب و ویژه‌تر اسکان مسافران در استان قم

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از فرهنگیان شاغل در ستادهای پذیرش اسکان خواست تا شرایط مطلوب و ویژه‌تر اسکان مسافران را بدون هیچگونه اطاله وقت فراهم کنند و زمینه آرامش آنان را بیشتر و بهتر نسبت به گذشته فراهم آورند.

وی تصریح کرد: مدیران و مدیریاران با توجه به وضعیت جوی نامناسب هوا نسبت به رفع مشکلات احتمالی در مسیرهای آب‌رو اقدام و از خسارات و تلفات احتمالی جلوگیری کنند.

شیخ‌الاسلام  با بیان اینکه آموزش و پرورش استان قم، آمادگی جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان برای هموطنان و آسیب‌دیدگان سیل  اخیر را دارد، تصریح کرد: اقدامات انسان‌دوستانه هموطنان به ویژه فرهنگیان در استان جهت کمک به آسیب‌دیدگان سیل اخیر قابل ستایش و تقدیر است که هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تا 15 فروردین ماه سال جاری پذیرش زائران ادامه خواهد داشت، بر نقش اساسی آموزش و پرورش در میادین خدمتگزاری به سایر هموطنان در شرایط سخت و ناگوار تأکید کرد.

* پذیرش رایگان مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان کرمانشاه

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: همچنان که در روزهای گذشته با تمام امکانات، مشغول خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی بوده‌ایم تا پایان تعطیلات نیز روند اسکان مسافران نوروزی در فضاهای موجود نهاد تعلیم و تربیت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی که چند روزی است بر جو اکثر نقاط کشور حاکم است، افزود: با توجه به بارش رحمت الهی و توصیه‌های پیشگیرانه‌ ستاد مدیریت بحران، پارک‌ها و فضاهای سبز امکان استراحت و سکونت را به مهمانان نوروزی نمی‌دهد، به همین خاطر آموزش و پرورش آمادگی خود را جهت پذیرش رایگان مسافران از چند روز قبل اعلام کرده است که آنها می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین ستاد اسکان از امکانات آموزش و پرورش بدون هیچ هزینه‌ای برای استراحت و سکونت می‌توانند استفاده کنند.

* ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی در استان مرکزی افزایش یافت

بهرام حسین آبادی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در پی وضعیت نامساعد جوی و بارش برف و باران شدید در اکثر محورهای مواصلاتی استان مرکزی، ظرفیت پذیرش مسافران فرهنگی در این استان به میزان 600 نفر افزایش یافت.

وی افزود: به همین منظور، علاوه ظرفیت پیش بینی شده قبلی جهت اسکان مسافران فرهنگی، 160 اتاق به منظور اقامت مسافران تجهیز شد که با تمهیدات در نظر گرفته شده در اختیار مسافران در شهرهای مختلف استان قرار گرفت.

حسین آبادی اظهار داشت: در پایان ششمین روز از فروردین ماه امسال، استان مرکزی در مجموع میزبان 4 هزار و 954 خانوار بود که در قالب 17 هزار و 833 نفر و 32 هزار و 799 نفر- روز در پایگاه‌های اسکان مسافران فرهنگی در این استان پذیرش شدند.

وی ادامه داد: در نوروز امسال، 601 اتاق، در 70 آموزشگاه در استان مرکزی، جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن 7 مرکز رفاهی (خانه معلم) در شهرهای اراک، محلات، دلیجان، خمین، تفرش و آشتیان میزبان مسافران نوروزی خواهند بود؛ 136 اتاق تجهیز شده در مدارس با خدمات ویژه، 374 کلاس اتاق نوع الف و 91 کلاس از نوع ب جهت رفاه و آسایش مسافران محترم نوروزی در این استان تجهیز شده اند.

* آمادگی شهرستان‌های استان تهران جهت پذیرش موج دوم سفرهای نوروزی

محسن عارفی رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از آمادگی ابن اداره‌کل جهت پذیرش موج دوم سفرهای نوروزی خبر داد.