دومین باغ گل‌های کرج در محوطه کاخ مروارید ایجاد می‌شود

شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳:۰۰ 5 سال پیش

دومین باغ گل‌های کرج در محوطه کاخ مروارید ایجاد می‌شود

عصر سفر- شهردار کرج گفت: با واگذاری 25 هکتار از عرصه کاخ مروارید به شهرداری، دومین باغ گل‌های شهر در محوطه این کاخ ایجاد می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، علی اصغر کمالی زاده امروز شنبه 9 شهریور در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه گل و گیاه کرج که از دوم تا هشتم شهریور ماه در باغ گل‌های پارک شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده 25 هکتار از عرصه کاخ مروارید مهرشهر به شهرداری کرج واگذار شده که با تحویل آن به شهرداری در نظر داریم باغ گل‌های دوم کرج را در این فضا ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد این باغ در محوطه کاخ مروارید باعث می‌شود در زمان برگزاری نمایشگاه گل و گیاه به مشکل ترافیکی و ازدحام جمعیت در محدوده پارک‌ شهید چمران برنخوریم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر سه طرح بزرگ برای کلانشهر کرج هستیم، افزود: این طرح‌ها شامل توسعه اراضی باغستان، گلستان بیجی و اکوپارک حصار هستند.

کمالی زاده در ادامه عنوان کرد: امیدواریم با توجه به حمایت اعضای شورای شهر کرج از این سه پروژه و بودجه های مناسبی که برای این طرح ها مدنظر قرار داده شده، بتوانیم خروجی مناسبی در محل اجرای پروژه ها داشته باشیم.

شهردار کرج توضیح داد: با اتمام این پروژه‌ها سه مجموعه گردشگری - فرهنگی به کرج اضافه می‌شود.

کاشت 350 هزار گل فصلی در باغ گلهای پارک چمران

در ادامه این مراسم رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج   با اشاره به کاشت   350   هزار گل فصلی ( 15گونه مختلف) در چهار هکتار از باغ گل‌های پارک چمران شهید چمران افزود: این مهم طی دو ماه گذشته برای برپایی نمایشگاه، عملیاتی شد.

پیمان بضاعتی پور تصریح کرد: هفتمین نمایشگاه گل و گیاه کرج از دوم تا هشتم شهریور ماه با 100 غرفه مرتبط به صنایع دستی و محصولات گیاهی دایر شد.

وی در خصوص آخرین آمار نظرسنجی که شهروندان در خصوص رضایت از نمایشگاه گل و گیاه امسال کرج اعلام کرده اند، گفت: این آمار حدود 70 درصد رضایتمندی را نشان می‌دهد.

بضاعتی پور با تاکید بر اینکه برپایی رخدادهای فرهنگی و اجتماعی با محوریت فضای سبز موجب رضایت شهروندان می‌شود، گفت: در خلال برگزاری نمایشگاه گل و گیاه امسال موضوعات فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، تئاتر خیابانی، نورپردازی و یا نمایش المان‌های هنری جاری بود.

وی با تاکید بر اینکه استقبال مردم از برپایی نمایشگاه گل و گیاه کرج و بازدید از آن وظایف ما در آینده را سنگین‌تر می‌کند، گفت: در این راستا باید نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های آتی با کیفیت و کمیت مناسب‌تری برگزار شود.