موزه تمبر البرز رسماً تعطیل نشده است

دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷:۰۰ 5 سال پیش

موزه تمبر البرز رسماً تعطیل نشده است

عصر سفر- معاون میراث فرهنگی البرز گفت: موزه خصوصی باید در کنار حمایت بخش دولتی به دنبال اتخاذ راهکاری برای جذب بازدید کننده باشد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا،علیرضا مهرجردی اظهار کرد: قرارداد موزه خصوصی تمبر یکتا با سازمان میراث فرهنگی هنوز به پایان نرسیده و مدیر این موزه هنوز به طور رسمی تعطیلی این مجموعه را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: قرارداد این موزه با سازمان میراث فرهنگی اواخر دی ماه به پایان می‌رسد و اگر بنا به عدم ادامه فعالیت این مجموعه باشد، قرارداد جدیدی منعقد نخواهد شد.

وی توضیح داد: مدیر این موزه درخواست‌هایی از میراث فرهنگی برای  معرفی بهتر این مجموعه، تبلیغات شهری و ... داشته که تا حد توان و امکانات به آنها پاسخ داده شده است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی البرز برای تجهیز این مجموعه اعتباری هزینه کرده است، گفت: موزه خصوصی باید در کنار حمایت بخش دولتی به دنبال اتخاذ راهکاری برای جذب بازدید کننده باشد.

مهرجردی با اشاره به مشکل موزه خصوصی تمبر استان گفت: مکان این موزه چندان برای بازدید عمومی مناسب نیست و همین باعث شده عده زیادی از وجود این مجموعه بی خبر باشند.

این مسئول تاکید کرد: میراث فرهنگی البرز مدیر این موزه را برای گرفتن تسهیلات کم بهره به سازمان میراث فرهنگی معرفی کرده و در سایت‌ها و مراکز پذیرایی و آژانس‌های مسافرتی نیز تبلیغات لازم را صورت داده و بنا شده در ماه های پایانی سال که کتابچه گردشگری استان چاپ می شود این مجموعه معرفی شود.

وی افزود: میراث فرهنگی حاضر بود فضایی در مکانی تاریخی در اختیار مدیر موزه تمبر قرار دهد تا موزه از مکان فعلی منتقل شود ولی مدیر این مجموعه موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: ما حاضریم با دستگاه های استان، آموزش و پرورش، دانشگاه و ... رایزنی لازم برای بازدید از این مجموعه صورت دهیم تا تعداد بازدیدکنندگان این موزه افزایش یابد.