جزئیات بیمه هنرمندان صنایع دستی

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱:۰۰ 5 سال پیش

جزئیات بیمه هنرمندان صنایع دستی

عصر سفر- معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به تشریح جزئیات بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال آینده، پرداخت.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، پویا محمودیان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌درباره سرانجام بیمه افراد شاغل در حوزه صنایع دستی، اظهار داشت: سال گذشته توانستیم پس از گذشت 5 سال بیمه هنرمندان و صنعتگران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم اجرایی کنیم و 812 نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از طریق صندوق توسعه روستایی و عشایر استفاده کردیم و 4000 نفر از این طریق بیمه شدند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور یادآور شد: امسال با توجه به بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه به ما اختصاص داده بود تلاش کردیم بیمه این تعداد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنیم و با صندوق توسعه روستایی و عشایر هم به جمع‌بندی رسیدیم که شهرهای بالای 20 هزار جمعیت هم تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار بگیرند.

وی افزود: برای سال آینده با سازمان تأمین اجتماعی مذاکره می‌کنیم تا تعداد بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهیم.

محمودیان تصریح کرد: برای سال 99 هم نخستین سالی است که ردیف مشخصی برای بیمه صنعتگران و هنرمندان در وزارتخانه میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی و بخش معاونت صنایع دستی دیده شده است.

وی تاکید کرد: از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تعداد بیشتری از هنرمندان صنایع دستی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش بیمه قرار دهیم و دغدغه این افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این خصوص برطرف کنیم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور اظهار داشت: در بانک اطلاعاتی که معاونت صنایع دستی وزارتخانه دارد، 4500 نفر به عنوان هنرمند صنایع دستی ثبت‌نام کردند و تشکیل این بانک اطلاعاتی در جهت ساماندهی صنعتگران و هنرمندان است که روز به روز تعداد آن نیز در حال افزایش است.

محمودیان خاطرنشان کرد: برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه هر ساله از اداره‌کل‌های میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی هر استان لیست بیمه اخذ می‌شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌